Modely jsou určeny pro dospělé modeláře a nelze jej z hlediska legislativy považovat za hračku. Nevhodné pro děti do 14 let z důvodu nebezpečí spolknutí malých částí.

Elektrická lokomotiva E469.1 ČSD se zvukem / ROCO 7510082

Kód: 217
9 790 Kč
Předobjednávka možná

Elektrická lokomotiva E 469.1 ČSD.

■ Verze tovární Škody typ 43E
■ Verze ve stavu dodávky
■ Lokomotivní štítky součástí jako leptané díly
■ Filigránové provedení podvozků a paprskových kol
■ Kola z jemného kovu s nízkými okolky kol
■ Zcela nově vyvinuté pantografy s inovativním upevněním

Na začátku 60. let měly bývalé ČSD elektrické státní dráhy (ČSD) potřebu nových výkonných elektrických lokomotiv pro nákladní vlaky pro stejnosměrný systém 3 kV na severu a východě země. Zkušenosti s lokomotivami řady E 499.0 a E 499.1 – původně vyvinutými jako univerzální lokomotivy – ukázaly, že by mohly být lépe využity v osobní vlakové dopravě.
Lokomotiva E 499.157 byla díky tomu během výroby upravena pro použití v nákladní vlakové dopravě a označena E 469.001. Tato lokomotiva měla stejný výkon, ale byla od výrobce vybavena upraveným dvojkolím. Kromě toho byla provozní hmotnost zvýšena na 88 tun přidáním zátěže. Sériové stroje měly upravenou skříň lokomotivy. Oproti E 499.0 se šesti kruhovými okny na bočnici byly lokomotivy řady E 499.1 a E 469.1 osazeny čtyřmi čtvercovými okny. S trvalým výkonem 2 032 kW dosahovaly nejvyšší rychlosti 90 km/h. Celkem dodala Škoda Československým státním drahám 85 lokomotiv.
Lokomotivy sloužily především k tažení nákladních vlaků na hlavních tratích s malým stoupáním. Jejich preferovanou oblastí provozu byly uhelné blokové vlaky na trasách ze severočeské hnědouhelné pánve na východ, ale od 60. do 90. let 20. století jezdily i na Slovensku. Lokomotivy byly odvozeny od řady E 499.1 s elektrickým vlakovým vytápěním a mohly být tedy použity i s osobními vlaky. Hlavním důvodem jejich omezeného použití v osobních vlacích byla jejich nízká maximální rychlost. Od 60. let měla většina elektrifikovaných tratí maximální traťovou rychlost 100 nebo 120 km/h. Proto byly lokomotivy řady E 469.1 pro osobní vlaky příliš pomalé. Přesto je bylo možné často vidět i na vybraných tratích v osobní vlakové dopravě.
V roce 1988 došlo ke změně sériového označení E 469.1 na 121. Některá vozidla skončila i u slovenské železniční společnosti ZSSK. Několik strojů bylo od té doby modernizováno a získáno soukromými provozovateli.

Aktualizace 03.07.2025

To je něco, na co můžeme být hrdí: Předřada E469.1

Brzy bude zahájena sériová výroba kompletního nového designu ROCO, E469.1 (kat.: 7500082, 7510082, 7520082), pro fanoušky modelů založených na modelu CSD.

Tým ROCO věnoval zvláštní úsilí plánování a vývoji během vývoje speciální rodiny lokomotiv, aby se na koleje dostal skvělý produkt.

Cílem každé předsérie je zajistit, aby byly otestovány všechny lisované díly, aby bylo při montáži testováno zásuvné sedlo a aby byla obecně snadná instalace. Po předsérii dochází k velkému množství úprav a optimalizací. U modelů nyní probíhají také dlouhodobé testy, u nichž se kromě tažné síly testuje také odolnost motoru a elektroniky.

Harmonický a proporčně autentický model je již na první pohled příjemný. Elegantní pantografy zaujmou především svým kompaktním a plochým designem. Při pohledu z boku je neviditelný nástavec obzvláště poutavý. Střecha inspiruje mnoha samostatně připevněnými řídítky, jemnými izolátory a několika poklopy pro údržbu. Boční stěny mají prototypové rytiny, okna jsou dokonale vložena. Přední fasáda se leskne dodatečně připevněnou firemní registrační značkou a v závislosti na variantě natištěnou nebo také připevněnou hvězdou. Vrcholem je zejména podvozek s propracovanými podvozky. Propracované pískové svody dosahují několika otáčkami přesně na úroveň podběhů kol. Ostře provedené rytiny a design vycházející z prototypu poskytují také pohled na paprsková kola.


Působivé jsou také digitální verze modelů: Kromě zvukových funkcí, které lze přepínat podle prototypu, lze mimo jiné osvětlit kabinu řidiče a strojovnu. Po vzoru CSD osvětlují podvozek také malá světla na rámu podvozku a představují tak prototyp osvětlení podvozku. Díky vysoké vlastní hmotnosti a použití 5pólového motoru zaujme model svými perfektními provozními vlastnostmi i při použití v zařízení.

Vezměte prosím na vědomí, že se jedná o obrázky nekompletního předprodukčního modelu!

Detailní informace

Doručení dohodou
na jakékoliv místo
Garance doručení
nepoškozeného zboží
Přes 3000 výdejních míst
Doprava nad 4500 Kč zdarma

Detailní popis produktu

Výrobce: Roco
č. : 7510082
EAN: 9005033067595
Měřítko: H0
Železniční společnost: ČSD
Epocha: IV
Napájecí systém: DC
Digitální dekodér DCC
Rozhraní: Elektrické rozhraní pro hnací vozidla PluX22
Zásobník energie / vyrovnávací kondenzátor Ano
Spojka: Hřídel NEM 362 s kinematikou KK
Délka přes vyrovnávací paměti: 186 mm
LED světlomet Ano
Světlomet: 3 světlomety, závislé na směru / 2 zadní světla, závislé na směru
Počet hnaných náprav 4
Počet náprav s trakčními pneumatikami 1
Hmotnost setrvačníku: Ano
Minimální poloměr: 358 mm
Zvuk: Ano
Návrh interiéru Digitálně zapínatelné osvětlení kabiny
Návrh interiéru Digitálně přepínatelné osvětlení strojovny
 
Datum vydání: 4. čtvrtletí 2024
Cena výrobce: 419,90 €

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Pouze registrovaní uživatelé mohou vkládat hodnocení. Prosím přihlaste se nebo se registrujte.

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

Bezpečnostní kontrola

×

Splátková kalkulačka ESSOX