Modely jsou určeny pro dospělé modeláře a nelze jej z hlediska legislativy považovat za hračku. Nevhodné pro děti do 14 let z důvodu nebezpečí spolknutí malých částí.

Elektrická lokomotiva E469.1 ČSD / ROCO 7500082

Kód: 220
Novinka
Neohodnoceno
Značka: Roco
7 630 Kč –11 %
7510082 h0 elektricka lokomotiva e469 1 csd se zvukem
7 630 Kč –11 % 6 750 Kč
Bude vyrobeno

Elektrická lokomotiva E 469.1 ČSD.

■ Verze tovární Škody typ 43E
■ Verze ve stavu dodávky
■ Lokomotivní štítky součástí jako leptané díly
■ Filigránové provedení podvozků a paprskových kol
■ Kola z jemného kovu s nízkými okolky kol
■ Zcela nově vyvinuté pantografy s inovativním upevněním

Na začátku 60. let měly bývalé ČSD elektrické státní dráhy (ČSD) potřebu nových výkonných elektrických lokomotiv pro nákladní vlaky pro stejnosměrný systém 3 kV na severu a východě země. Zkušenosti s lokomotivami řady E 499.0 a E 499.1 – původně vyvinutými jako univerzální lokomotivy – ukázaly, že by mohly být lépe využity v osobní vlakové dopravě.
Lokomotiva E 499.157 byla díky tomu během výroby upravena pro použití v nákladní vlakové dopravě a označena E 469.001. Tato lokomotiva měla stejný výkon, ale byla od výrobce vybavena upraveným dvojkolím. Kromě toho byla provozní hmotnost zvýšena na 88 tun přidáním zátěže. Sériové stroje měly upravenou skříň lokomotivy. Oproti E 499.0 se šesti kruhovými okny na bočnici byly lokomotivy řady E 499.1 a E 469.1 osazeny čtyřmi čtvercovými okny. S trvalým výkonem 2 032 kW dosahovaly nejvyšší rychlosti 90 km/h. Celkem dodala Škoda Československým státním drahám 85 lokomotiv.
Lokomotivy sloužily především k tažení nákladních vlaků na hlavních tratích s malým stoupáním. Jejich preferovanou oblastí provozu byly uhelné blokové vlaky na trasách ze severočeské hnědouhelné pánve na východ, ale od 60. do 90. let 20. století jezdily i na Slovensku. Lokomotivy byly odvozeny od řady E 499.1 s elektrickým vlakovým vytápěním a mohly být tedy použity i s osobními vlaky. Hlavním důvodem jejich omezeného použití v osobních vlacích byla jejich nízká maximální rychlost. Od 60. let měla většina elektrifikovaných tratí maximální traťovou rychlost 100 nebo 120 km/h. Proto byly lokomotivy řady E 469.1 pro osobní vlaky příliš pomalé. Přesto je bylo možné často vidět i na vybraných tratích v osobní vlakové dopravě.
V roce 1988 došlo ke změně sériového označení E 469.1 na 121. Některá vozidla skončila i u slovenské železniční společnosti ZSSK. Několik strojů bylo od té doby modernizováno a získáno soukromými provozovateli.

Detailní informace

Doručení dohodou
na jakékoliv místo
Garance doručení
nepoškozeného zboží
Přes 3000 výdejních míst
Doprava nad 4500 Kč zdarma

Detailní popis produktu

Výrobce: Roco
č. : 7500082
EAN: 9005033067588
Měřítko: H0
Železniční společnost: ČSD
Epocha: IV
Napájecí systém: DC
Digitální dekodér Žádný
Rozhraní: Elektrické rozhraní pro hnací vozidla PluX22
Spojka: Hřídel NEM 362 s kinematikou KK
Délka přes nárazníky: 186 mm
LED světlomet Ano
Světlomet: 3 světlomety, závislé na směru / 2 zadní světla, závislé na směru
Počet hnaných náprav 4
Počet náprav s trakčními pneumatikami 1
Hmotnost setrvačníku: Ano
Minimální poloměr: 358 mm
 
Datum vydání: 4. čtvrtletí 2024
Cena výrobce: 294,90 €

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

Bezpečnostní kontrola

×

Splátková kalkulačka ESSOX