Modely jsou určeny pro dospělé modeláře a nelze jej z hlediska legislativy považovat za hračku. Nevhodné pro děti do 14 let z důvodu nebezpečí spolknutí malých částí.

Parní lokomotiva třídy 498.1 Albatros / TRIX 25498

Kód: 3277
16 990 Kč
Skladem (1 ks)

Parní lokomotiva těžké rychlíkové soupravy řady 498.1 s tendrem. Verze jako muzejní lokomotiva trať číslo 498.104 Železnic Slovenské Republiky (ŽSR). Lokomotiva vypadá stejně jako v současnosti v reálu, tj. jako provozuschopná lokomotiva v současnosti umístěná v Bratislavě.

Lokomotiva má dekodér mfx a rozsáhlé světelné a zvukové funkce. Má také řízený vysoce účinný pohon se setrvačníkem, namontovaným v kotli. Poháněny 4 nápravy. Trakční pneumatiky. Lokomotiva a tendr jsou vyrobeny převážně z kovu. Lokomotiva má také z výroby instalovanou kouřovou jednotku s dynamickým odvodem kouře závislým na rychlosti, kterou lze digitálně ovládat. Lokomotiva má trojité světlomety a tendr má dvojité světlomety. Tato světla se mění podle směru jízdy a lze je digitálně ovládat. Horní světlomet na lokomotivě lze ovládat samostatně. V horním světlometu je zabudována funkční osvětlená tabule s číslem lokomotivy. Osvětlení kabiny lze ovládat digitálně. Pro osvětlení jsou použity bezúdržbové teplé bílé LED diody. Mezi lokomotivou a tendrem je nastavitelné úzké spřáhlo s vodicím mechanismem. Na zadní straně tendru je úzké spřáhlo s vodicím mechanismem a kapsa NEM. Výška nárazníku na lokomotivě a tendru splňuje normy NEM. Součástí dodávky jsou brzdové hadice, imitace prototypových spřáhel a vzduchojem pro instalaci na tendru. Součástí dodávky jsou také ochranné pouzdra pístní tyče. Minimální poloměr pro provoz je R2=437,5 mm / 17-1/4".
Délka přes nárazníky přibližně 29,3 cm / 11-1/2".

Parní lokomotiva ČSD řady 498.1 „Albatros jednička“ (= Šéf/Šéf Albatros) Nejnovější konstrukční principy definovaly konstrukci a zároveň vrchol posledních československých rychlíkových parních lokomotiv. ŠKODA dodala v období od prosince 1954 do června 1955 15 kusů řady 498.1 jako další vývoj řady 498.0. Tyto tříválcové lokomotivy měly stejný podvozek a zatížení náprav 18,6 tuny. Zářily svými svařovanými, vysoce výkonnými kotli se spalovací komorou a ocelovým topeništěm s vysokým výkonem a atraktivní cenovou efektivitou. Byly schopny táhnout vlaky o hmotnosti 600 tun na rovném terénu rychlostí 116 km/h a na svahu 1,4 % rychlostí 30 km/h. Moderní standardy pro tyto jednotky zahrnovaly mechanická přikládací zařízení, dvojitou profukovací trubku Kylchap, vícenásobný pojistný ventil konstrukce Škoda, čističku vody instalovanou v přední kopuli a také ložiska boční a hnací tyče SKF. Elegantní vzhled doplňovaly deflektory kouře Witte. Zcela uzavřená kabina značně přispěla k pohodlí obsluhy lokomotivy v zimě. Stanovená maximální rychlost 120 km/h byla pro kopcovité tratě ČSD dostatečná, ale zjevně bylo možné dosáhnout i vyšších rychlostí. Silnice číslo 498 106 to zcela jasně demonstrovala 27. srpna 1964 při zkušebních jízdách na experimentálním okruhu ve Velimi s maximální rychlostí 162 km/h. Zatímco tyto lokomotivy byly zpočátku umístěny v Praze, Přerově a Žilinách, od roku 1960 byly všechny přiděleny do Bratislavy. To se změnilo až v roce 1970, kdy elektrifikace otevírala nové oblasti využití. Lokomotivy řady 498.1 nyní jezdily z Nových Zámků a Plzně. Silnice číslo 498 106 byla dokonce v roce 1978 vybavena jednotkou HU, aby nahradila problémové dieselové lokomotivy řady 753 mezi Brnem a Přerovem. Spolu s linkami číslo 498 101 a 108 v Plzni jezdila až do roku 1980, poté byl konec. Na Slovensku zůstal jediný „Albatros“: provozuschopná muzejní lokomotiva, silnice číslo 498.104. Na konci roku 2004 musela být tato jednotka, tradičně umístěná v Bratislavě, uskladněna kvůli poškození kotle. Následovala několik let rekonstrukce se značnou podporou bratislavského Albatros klubu. Od začátku roku 2006 je tato lokomotiva zapůjčena Albatros klubu. Klub je zodpovědný za její údržbu, provoz a obsluhu lokomotivy. Restaurování bylo dokončeno v listopadu 2009. Od té doby se tato mohutná rychlíková lokomotiva opět třpytí v původním barevném schématu s kotlem, válci, kabinou, tendrem a deflektory kouře v ocelově modré barvě, podvozkem a nárazníkem v červené barvě a souvislým bílým pruhem od stupaček přes kabinu k tendru. Střecha kabiny je také provedena v bílé barvě.

Doručení dohodou
na jakékoliv místo
Garance doručení
nepoškozeného zboží
Přes 3000 výdejních míst
Doprava nad 4500 Kč zdarma

Detailní popis produktu

Popis produktu není dostupný

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Pouze registrovaní uživatelé mohou vkládat hodnocení. Prosím přihlaste se nebo se registrujte.

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

Bezpečnostní kontrola

×

Splátková kalkulačka ESSOX