Parní lokomotiva Albatros Rh 498.1 ČSD / Maerklin 39498
Kód: 319


Detailní popis produktu
TRIX H0 parní lokomotiva Rh 498.1 "Albatros" CSD | Ep. VI | DCC/mfx+ zvuk + kouř | Měřidlo H0 1/87.
Model překvapení 2022
Nejdůležitější:
- Zcela nový design.
- Zvláště jemná kovová konstrukce.
- Mnoho přidaných detailů.
- Standardní kouřová vložka s dynamickou emisí kouře v závislosti na rychlosti.
- Osvětlení kabiny řidiče lze spínat digitálně.
- S dekodérem herního světa mfx+ a rozsáhlými světelnými a zvukovými funkcemi.
- Výška nárazníku na lokomotivě a tendru dle NEM 381 501
- Jasný výhled na podvozek
- Osvětlená poznávací značka lokomotivy integrovaná a funkční na horním světlometu.
Příklad:
Těžká rychlíková parní lokomotiva s tendrem řady 498.1. Verze jako muzejní lokomotiva 498.104 Železnice Slovenskej Republiky (ŽSR). Aktuální provozní stav, protože lokomotiva je v současné době provozuschopná a sídlí v Bratislavě.
Model:
S digitálním dekodérem mfx a rozsáhlými světelnými a zvukovými funkcemi. Regulovaný vysoce výkonný pohon se setrvačníkem v kotli. Poháněné 4 nápravy. trakční pneumatiky. Lokomotiva a tendr převážně z kovu. Standardně instalovaná kouřová vložka, s dynamickou emisí kouře v závislosti na rychlosti, digitálně přepínatelná. Trojité světlomety na lokomotivě a dvojité světlomety na tendru se mění v závislosti na směru jízdy, v klasickém provozu, digitálně ovladatelné. Horní světlomet lze přepínat samostatně. Osvětlená poznávací značka lokomotivy integrovaná a funkční na horním světlometu. Osvětlení kabiny řidiče lze spínat digitálně. Osvětlení bezúdržbovými teplými bílými světelnými diodami (LED). Nastavitelná těsná vazba s kinematikou mezi lokomotivou a tendrem. Na tendru, kinematicky vedená těsná spojka s hřídelí NEM. Výška nárazníku na lokomotivě a tendru dle NEM. Součástí jsou brzdové hadičky, imitace šroubovacích spojek a vzduchojem pro připevnění k tendru. Minimální průjezdný rádius R2=437,5 mm. Délka přes nárazníky cca. 29,3 cm.
Informace o prototypu parní lokomotivy ČSD řady 498.1 „Albatros jednicka“ (= První/hlavní Albatros):
Nejmodernější konstrukční principy určily konstrukci a zároveň vrchol posledních československých rychlíkových parních lokomotiv. Od prosince 1954 do června 1955 dodala ŠKODA 15 strojů řady 498.1 jako další vývoj 498.0. Se stejným motorem a nápravovým zatížením 18,6 t vynikaly tříválcové lokomotivy svařovaným vysoce výkonným kotlem se spalovací komorou a ocelovým topeništěm, nabízejícím vysoký výkon a atraktivní hospodárnost. Byly schopny přepravovat 600tunové vlaky rychlostí 116 km/h na rovině a 30 km/h na sklonu 14 ‰.
K moderním standardům patřilo mechanické přikládání roštu (stoker), dvojitá foukačka Kylchap, víceventilový regulátor Škoda, čistička vody uložená v přední kopuli a spojka a ojniční ložiska SKF. Větrné deflektory Witte dotvářely elegantní vzhled. Plně uzavřená kabina přispívala ke komfortu posádky lokomotivy zejména v zimním období. Maximální rychlost 120 km/h byla pro kopcovité úseky ČSD dostačující, ale dalo se dosáhnout výrazně vyšších rychlostí. Jasně to prokázal 498 106 27. srpna 1964 při zkušebních jízdách na zkušební dráze ve Velimi s maximální rychlostí 162 km/h. Zatímco zpočátku byly lokomotivy umístěny v depech Praha, Přerov a Žiliny, od roku 1960 byly všechny umístěny v depu Bratislava.
To se změnilo až v roce 1970, kdy elektrifikace otevřela nové oblasti použití. 498.1 nově jezdila i v depech Nové Zámky a Plzeň (Plzeň). 498 106 dokonce dostala v roce 1978 HU jako náhradu poruchových dieselových lokomotiv řady 753 mezi Brnem a Přerovem. Přežila až do roku 1980 spolu s plzeňskými 498 101 a 108, ale pak už byl konec. Na Slovensku zůstal pouze jeden „Albatros“: provozní muzejní lokomotiva 498.104. Na konci roku 2004 však musel být stroj, který tradičně sídlil v Bratislavě, odstaven z důvodu poruchy kotle. Následoval dlouhodobý recenzní proces s významnou podporou klubu Albatros v Bratislavě. Lokomotiva je od začátku roku 2006 zapůjčena Albatros klubu, který má na starosti údržbu 498.104, její provoz a zajištění lokomotivní čety.
Rekonstrukce byla dokončena v listopadu 2009 a od té doby mohutná lokomotiva rychlíku opět září v původním nátěru s kotlem, válci, kabinou strojvedoucího, tendrovými a kouřovými deflektory v ocelově modré barvě, motorem a nárazníkem v červené barvě a souvislým bílým pruhem od nástupní desky přes kabinu strojvedoucího do tendru. Bílá je i střecha kabiny.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.