Modely jsou určeny pro dospělé modeláře a nelze jej z hlediska legislativy považovat za hračku. Nevhodné pro děti do 14 let z důvodu nebezpečí spolknutí malých částí.

Parní lokomotiva Albatros Rh 498.1 ČSD / Maerklin 39498

Kód: 319
Tip
Neohodnoceno
Značka: Maerklin
13 950 Kč
Skladem u dodavatele

mfx/DCC dekodér se světelnými a zvukovými funkcemi. Kouřová vložka s dynamickou emisí kouře v závislosti na rychlosti. Verze jako muzejní lokomotiva 498.104 Železnice Slovenskej Republiky (ŽSR) éry VI v modré barvě.

Detailní informace

Doručení dohodou
na jakékoliv místo
Garance doručení
nepoškozeného zboží
Přes 3000 výdejních míst
Doprava nad 4500 Kč zdarma

Detailní popis produktu

TRIX H0 parní lokomotiva Rh 498.1 "Albatros" CSD | Ep. VI | DCC/mfx+ zvuk + kouř | Měřidlo H0 1/87.

 Model překvapení 2022

 Nejdůležitější:

- Zcela nový design.

- Zvláště jemná kovová konstrukce.

- Mnoho přidaných detailů.

- Standardní kouřová vložka s dynamickou emisí kouře v závislosti na rychlosti.

- Osvětlení kabiny řidiče lze spínat digitálně.

- S dekodérem herního světa mfx+ a rozsáhlými světelnými a zvukovými funkcemi.

- Výška nárazníku na lokomotivě a tendru dle NEM 381 501

- Jasný výhled na podvozek

- Osvětlená poznávací značka lokomotivy integrovaná a funkční na horním světlometu.

 

Příklad:

Těžká rychlíková parní lokomotiva s tendrem řady 498.1. Verze jako muzejní lokomotiva 498.104 Železnice Slovenskej Republiky (ŽSR). Aktuální provozní stav, protože lokomotiva je v současné době provozuschopná a sídlí v Bratislavě.

 Model:

S digitálním dekodérem mfx a rozsáhlými světelnými a zvukovými funkcemi. Regulovaný vysoce výkonný pohon se setrvačníkem v kotli. Poháněné 4 nápravy. trakční pneumatiky. Lokomotiva a tendr převážně z kovu. Standardně instalovaná kouřová vložka, s dynamickou emisí kouře v závislosti na rychlosti, digitálně přepínatelná. Trojité světlomety na lokomotivě a dvojité světlomety na tendru se mění v závislosti na směru jízdy, v klasickém provozu, digitálně ovladatelné. Horní světlomet lze přepínat samostatně. Osvětlená poznávací značka lokomotivy integrovaná a funkční na horním světlometu. Osvětlení kabiny řidiče lze spínat digitálně. Osvětlení bezúdržbovými teplými bílými světelnými diodami (LED). Nastavitelná těsná vazba s kinematikou mezi lokomotivou a tendrem. Na tendru, kinematicky vedená těsná spojka s hřídelí NEM. Výška nárazníku na lokomotivě a tendru dle NEM. Součástí jsou brzdové hadičky, imitace šroubovacích spojek a vzduchojem pro připevnění k tendru. Minimální průjezdný rádius R2=437,5 mm. Délka přes nárazníky cca. 29,3 cm.

 

Informace o prototypu parní lokomotivy ČSD řady 498.1 „Albatros jednicka“ (= První/hlavní Albatros):

Nejmodernější konstrukční principy určily konstrukci a zároveň vrchol posledních československých rychlíkových parních lokomotiv. Od prosince 1954 do června 1955 dodala ŠKODA 15 strojů řady 498.1 jako další vývoj 498.0. Se stejným motorem a nápravovým zatížením 18,6 t vynikaly tříválcové lokomotivy svařovaným vysoce výkonným kotlem se spalovací komorou a ocelovým topeništěm, nabízejícím vysoký výkon a atraktivní hospodárnost. Byly schopny přepravovat 600tunové vlaky rychlostí 116 km/h na rovině a 30 km/h na sklonu 14 ‰.

 K moderním standardům patřilo mechanické přikládání roštu (stoker), dvojitá foukačka Kylchap, víceventilový regulátor Škoda, čistička vody uložená v přední kopuli a spojka a ojniční ložiska SKF. Větrné deflektory Witte dotvářely elegantní vzhled. Plně uzavřená kabina přispívala ke komfortu posádky lokomotivy zejména v zimním období. Maximální rychlost 120 km/h byla pro kopcovité úseky ČSD dostačující, ale dalo se dosáhnout výrazně vyšších rychlostí. Jasně to prokázal 498 106 27. srpna 1964 při zkušebních jízdách na zkušební dráze ve Velimi s maximální rychlostí 162 km/h. Zatímco zpočátku byly lokomotivy umístěny v depech Praha, Přerov a Žiliny, od roku 1960 byly všechny umístěny v depu Bratislava.

 To se změnilo až v roce 1970, kdy elektrifikace otevřela nové oblasti použití. 498.1 nově jezdila i v depech Nové Zámky a Plzeň (Plzeň). 498 106 dokonce dostala v roce 1978 HU jako náhradu poruchových dieselových lokomotiv řady 753 mezi Brnem a Přerovem. Přežila až do roku 1980 spolu s plzeňskými 498 101 a 108, ale pak už byl konec. Na Slovensku zůstal pouze jeden „Albatros“: provozní muzejní lokomotiva 498.104. Na konci roku 2004 však musel být stroj, který tradičně sídlil v Bratislavě, odstaven z důvodu poruchy kotle. Následoval dlouhodobý recenzní proces s významnou podporou klubu Albatros v Bratislavě. Lokomotiva je od začátku roku 2006 zapůjčena Albatros klubu, který má na starosti údržbu 498.104, její provoz a zajištění lokomotivní čety.

 Rekonstrukce byla dokončena v listopadu 2009 a od té doby mohutná lokomotiva rychlíku opět září v původním nátěru s kotlem, válci, kabinou strojvedoucího, tendrovými a kouřovými deflektory v ocelově modré barvě, motorem a nárazníkem v červené barvě a souvislým bílým pruhem od nástupní desky přes kabinu strojvedoucího do tendru. Bílá je i střecha kabiny.

 

 

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

Bezpečnostní kontrola

×

Splátková kalkulačka ESSOX